2C

ÚLOHA NA DNES  Body  ČO SME doteraz ROBILI

 späť na škola
Prvý polrok
 

ZADANIE k úlohám za body:

  • stiahnite si program zo 17.12. a úlohy odovzdávajte spolu s ním.
  • úlohy riešte samostatne, za každú správne vyriešenú úlohu máte bod (používajte for-cyklus..)
  • môžete riešiť všetky úlohy okrem úloh číslo 4 a 9, maximálne môžte získať 10 bodov.
  • ZM- Zuzka a Miša, DD- DenyLa a DenyPo, MPS- Matúš Palo a Sašo (riešte len tie úlohy, ktoré ste ešte neriešili)


úlohy za body:

zadanie:

vyriešili:

1.

Vypis mena postupne, od toho, kto pozera telku najmenej, az po najviac:

 

2.

Hladam dievca, co najmenej je:

ZM, DD, MPS, Pe, V, Pa

3.

Kto travi dokopy pri pocitaci a telke najviac casu?

ZM, DD, MPS, Pe

4.

Pridajte do tabulky kolonku telefonovanie.

ZM, DD, MPS

5.

Chlapci alebo dievcata sa priemerne ucia viac?

DD, MPS, Z, M

6.

Vypis mena ludi, ktori spia nadpriemerne dlho?

ZM, DL, DP

7.

Vypis mena ludi, ktori radsej citaju ako pozeraju telku:

MPS, Z, M, DL, DP, Pe

8.

Kolko ludi venuje viac casu pocitacu ako uceniu?

DP

9.

Co by si robil, keby si vedel, ze mas poslednu hodinu zivota?

ZM, DD, MPS

10.

Zisti, kolko casu stravi Misa dokopy pozeranim tv, jedenim a pri pocitaci a porovnaj to s casom ked spi.

MPS, Z, M

11.

Vyber si nahodneho cloveka a vypis jeho vsetky udaje.

MPS, DP, Pe, V, Pa

12.

Vyber si nahodne dvoch ludi a porovnaj ich a vysledky vypis.

MPS(0,5), Pe

13.

Ktory z chlapcov najneradsej telefonuje?

ZM, DD, MPS

14.

Kto travi najviac casu inymi aktivitami?

ZM, DD(0,5)

 

Body

Banner Text

 

22.10.

5.11.

19.11.

26.11.

3.12.

 10.12.

17.12.

14.1.

 spolu

známka zatiaľ

Miša O

2*,1,2,-,-

3

*

 9+

 +

2,5

7

3

32,5

2

Veronika M

 2,1,2,-,2

5+

 

6

 -

2,5

 

2

23,5

3

Paula N

 2,1,2,-,2

-

 

5

 

 

 

2

14

4

Zuzka P

 2,1,2,-,2

5*

 

5

 -

2,5

7

3

30

2

Deny P

 2,1,2,-,-

5

 

12

 

5

6,5

3,5

37

1

Deny L

 2,1,2,-,-

5

 

14

 

5

6,5

2

37,5

1

Peter S

 2*,-,-,-,3

4

++

14

 +

 

 

5

31,5

2

Sašo V

2,1,2,-,-

5

 

8*

 

 

9,5

 

28

2

Matúš V

-,1,2,-,-

5+

 

18

 

4

9,5

 

40,5

1

Palo N

2

5

 

5

 *

 

9,5

 

22

3

max

2,1,2,2,3

5

 

18

 

 5

3

 

41

 

Súčet bodov určí konečnú známku.

85%-100%

34,8 - 41 bodov

výborný

70%-84%

28,7 - 34,7 bodov

chválitebný

50%-69%

20,5 - 28,6 bodov

dobrý

30%-49%

12,3 - 20,4 bodov

dostatočný

0%-29%

0 - 12,2 bodov

nedostatočný

Neodovzdané úlohy môžte odovzdať mailom najneskôr do 16.1.2005.


ČO SME doteraz ROBILI:

 22.10. reťazce

1.

Prečítajte zo vstupu slovo a vypíšte ho s veľkými písmenami
slo->SLO (pomôcka: "a"-97 "A"-65)

2.

Učebnica, str. 45, príklad 3. Prečítajte zo vstupu reťazec a ešte jednu samohlásku. Vypíšte reťazec tak, že všetky samohlásky v ňom nahradíte prečítanou samohláskou. (sedi mucha->sidi michi)

3.

Učebnica, str. 47, cvičenie 1. Vypíšte vstupný reťazec v takýchto formách:

1bod 2body 2body

4.

Učebnica, str. 47, cvičenie 2. Napíšte program, ktorý načíta slovo a zistí, či toto slovo je rovnaké pri čítaní spredu i zozadu. (madam)


Za 1., 3. a 4. príklad sú body (max.10b).
Treba odovzdať e-mailom do 5.11.

5.11.
polia

1.

Učebnica, str. 47, príklad 5. Predstavte si, že hádžete dvoma kockami a počítate súčet hodených čísel. Ktorý súčet dosiahnete najčastejšie? Vytvorte program, ktorý bude simulovať takýto pokus a na záver vypíše počet jednotlivých dosiahnutých súčtov.

2.

Učebnica, str. 47, cvičenie 5. Napíšte program, ktorý najskôr vygeneruje 30 čísel, ktoré budú predstavovať priemerné denné teploty za jednotlivé dni v mesiaci apríl. Program potom nakreslí kruhový diagram, v ktorom budú podpriemerné teploty znázornené modrou farbou, nadpriemerné červenou a priemerné zelenou farbou.


Za 2. príklad sú body (max.5b). Treba odovzdať e-mailom do 12.11.

12.11. polia

Napíšte program výskyt, ktorý načíta do poľa a následne vypíše počet výskytov písmen, ktoré sme použili v texte, ktorý na začiatku načítavame z klávesnice.

19.11.
 
polia

1.

Napíšte program, ktorý nakreslí stĺpcový diagram, kde sa ku každému menu z triedy nakreslí obdĺžnik, ktorý bude predstavovať jeho priemernú dĺžku pozerania televízora za týždeň. V obdĺžniku, ktorý by mal presahovať hodnotu 6 hodín, bude presahujúca časť nakreslená červenou farbou.

2.

Napíšte program, ktorý utriedi postupnosť 25 čísel pomocou minsortu.

26.11.

1.

triedenie MINSORTom, na stiahnutie: postupný výpis, ukážka grafu

2.

Máme pole, ktoré si pamätá priezviská všetkých žiakov školy. Spravte program, ktorý vypíše iba tých, ktorých priezviská začínajú písmenom B.

3.12.

1.

Každý žiak má svoje poradové číslo. Učiteľ sa však rozhodol, že pri skúšaní nechce ísť porade, ale náhodne, podľa toho, ako to vygeneruje program. Napíšte program, ktorý vypíše poprehadzovanú postupnosť čísel. Je asi jasné, že žiaden žiak sa v nej nechce nachádzať viac krát.

17.12.

dvojrozmerné polia:

1.

Stiahnite si program a doprogramujte ho podľa zadania.
- v dvojčlenných tímoch riešte úlohy, za každé správne riešenie máte bod.

7.1.

textové súbory:

 - var t:Text;
 -
assign(t,'ahoj.txt'); rewrite(t);
 - write(t,'ahoj'); writeln(t,'ahoj');
 - close(t);

 - var s:string;
 - readln(s);
 - assign(t,s+'.txt');
 - write(t,s);

14.1. -
11.2.

 poznámky na stiahnutie
   :-)

 

2003/04 stránka minulého roku 

  


(c) Barbora Blahová.