Prvý
polrok:
ZADANIE k úlohám za
body:
- stiahnite si program zo 17.12.
a úlohy odovzdávajte
spolu s ním.
- úlohy riešte samostatne,
za každú správne vyriešenú
úlohu máte bod (používajte
for-cyklus..)
- môžete riešiť všetky úlohy
okrem úloh číslo
4 a 9, maximálne môžte
získať 10 bodov.
- ZM- Zuzka a Miša, DD- DenyLa
a DenyPo, MPS- Matúš Palo
a Sašo (riešte len tie úlohy,
ktoré ste ešte neriešili)
|
úlohy za body:
zadanie:
|
vyriešili:
|
1.
|
Vypis mena postupne, od toho, kto pozera telku najmenej,
az po najviac:
|
|
2.
|
Hladam dievca, co najmenej je:
|
ZM, DD, MPS, Pe, V, Pa
|
3.
|
Kto travi dokopy pri pocitaci a telke najviac casu?
|
ZM, DD, MPS, Pe
|
4.
|
Pridajte do tabulky kolonku telefonovanie.
|
ZM, DD, MPS
|
5.
|
Chlapci alebo dievcata sa priemerne ucia viac?
|
DD, MPS, Z, M
|
6.
|
Vypis mena ludi, ktori spia nadpriemerne dlho?
|
ZM, DL, DP
|
7.
|
Vypis mena ludi, ktori radsej citaju ako pozeraju
telku:
|
MPS, Z, M, DL, DP, Pe
|
8.
|
Kolko ludi venuje viac casu pocitacu ako uceniu?
|
DP
|
9.
|
Co by si robil, keby si vedel, ze mas poslednu hodinu
zivota?
|
ZM, DD, MPS
|
10.
|
Zisti, kolko casu stravi Misa dokopy pozeranim tv,
jedenim a pri pocitaci a porovnaj to s casom ked spi.
|
MPS, Z, M
|
11.
|
Vyber si nahodneho cloveka a vypis jeho vsetky udaje.
|
MPS, DP, Pe, V, Pa
|
12.
|
Vyber si nahodne dvoch ludi a porovnaj ich a vysledky
vypis.
|
MPS(0,5), Pe
|
13.
|
Ktory z chlapcov najneradsej telefonuje?
|
ZM, DD, MPS
|
14.
|
Kto travi najviac casu inymi aktivitami?
|
ZM, DD(0,5)
|
|
Body
|
|
|
22.10.
|
5.11.
|
19.11.
|
26.11.
|
3.12.
|
10.12.
|
17.12.
|
14.1.
|
spolu
|
známka zatiaľ
|
Miša O
|
2*,1,2,-,-
|
3
|
*
|
9+
|
+
|
2,5
|
7
|
3
|
32,5
|
2
|
Veronika M
|
2,1,2,-,2
|
5+
|
|
6
|
-
|
2,5
|
|
2
|
23,5
|
3
|
Paula N
|
2,1,2,-,2
|
-
|
|
5
|
|
|
|
2
|
14
|
4
|
Zuzka P
|
2,1,2,-,2
|
5*
|
|
5
|
-
|
2,5
|
7
|
3
|
30
|
2
|
Deny P
|
2,1,2,-,-
|
5
|
|
12
|
|
5
|
6,5
|
3,5
|
37
|
1
|
Deny L
|
2,1,2,-,-
|
5
|
|
14
|
|
5
|
6,5
|
2
|
37,5
|
1
|
Peter S
|
2*,-,-,-,3
|
4
|
++
|
14
|
+
|
|
|
5
|
31,5
|
2
|
Sašo V
|
2,1,2,-,-
|
5
|
|
8*
|
|
|
9,5
|
|
28
|
2
|
Matúš V
|
-,1,2,-,-
|
5+
|
|
18
|
|
4
|
9,5
|
|
40,5
|
1
|
Palo N
|
2
|
5
|
|
5
|
*
|
|
9,5
|
|
22
|
3
|
max
|
2,1,2,2,3
|
5
|
|
18
|
|
5
|
3
|
|
41
|
|
Súčet bodov určí
konečnú známku.
85%-100%
|
34,8
- 41 bodov
|
výborný
|
70%-84%
|
28,7
- 34,7 bodov
|
chválitebný
|
50%-69%
|
20,5 -
28,6 bodov
|
dobrý
|
30%-49%
|
12,3
- 20,4 bodov
|
dostatočný
|
0%-29%
|
0
- 12,2 bodov
|
nedostatočný
|
Neodovzdané
úlohy môžte odovzdať mailom najneskôr
do 16.1.2005.
ČO
SME doteraz ROBILI:
22.10.
reťazce
|
1.
|
Prečítajte
zo vstupu slovo a vypíšte ho s veľkými
písmenami slo->SLO (pomôcka: "a"-97
"A"-65)
|
2.
|
Učebnica, str.
45, príklad 3. Prečítajte zo vstupu
reťazec a ešte jednu samohlásku. Vypíšte
reťazec tak, že všetky samohlásky v ňom nahradíte
prečítanou samohláskou. (sedi mucha->sidi
michi)
|
3.
|
Učebnica, str.
47, cvičenie 1. Vypíšte vstupný
reťazec v takýchto formách:
|
|
4.
|
Učebnica, str.
47, cvičenie 2. Napíšte program, ktorý
načíta slovo a zistí, či toto slovo je
rovnaké pri čítaní spredu i zozadu.
(madam)
|
Za 1., 3. a 4. príklad sú body
(max.10b).
Treba
odovzdať e-mailom do 5.11.
|
5.11. polia |
1.
|
Učebnica, str.
47, príklad 5. Predstavte si, že hádžete
dvoma kockami a počítate súčet hodených
čísel. Ktorý súčet dosiahnete najčastejšie?
Vytvorte program, ktorý bude simulovať takýto
pokus a na záver vypíše počet jednotlivých
dosiahnutých súčtov.
|
2.
|
Učebnica, str.
47, cvičenie 5. Napíšte program, ktorý
najskôr vygeneruje 30 čísel, ktoré
budú predstavovať priemerné denné
teploty za jednotlivé dni v mesiaci apríl.
Program potom nakreslí kruhový diagram,
v ktorom budú podpriemerné teploty znázornené
modrou farbou, nadpriemerné červenou a priemerné
zelenou farbou.
|
Za 2.
príklad sú body
(max.5b).
Treba
odovzdať e-mailom do 12.11.
|
12.11. polia |
Napíšte program
výskyt, ktorý načíta do poľa a
následne vypíše počet výskytov
písmen, ktoré sme použili v texte, ktorý
na začiatku načítavame z klávesnice.
|
|
19.11. polia |
1.
|
Napíšte program, ktorý nakreslí stĺpcový diagram,
kde sa ku každému menu z triedy nakreslí
obdĺžnik, ktorý bude predstavovať jeho
priemernú
dĺžku pozerania televízora za týždeň. V
obdĺžniku, ktorý by mal presahovať hodnotu
6 hodín, bude presahujúca časť nakreslená červenou farbou.
|
2.
|
Napíšte
program, ktorý utriedi postupnosť 25 čísel
pomocou minsortu.
|
|
26.11. |
1.
|
triedenie
MINSORTom, na stiahnutie: postupný
výpis, ukážka
grafu
|
2.
|
Máme
pole, ktoré si pamätá priezviská
všetkých žiakov školy. Spravte program, ktorý
vypíše iba tých, ktorých priezviská začínajú
písmenom B.
|
|
3.12. |
1.
|
Každý
žiak má svoje poradové číslo. Učiteľ
sa však rozhodol, že pri skúšaní nechce
ísť porade, ale náhodne, podľa toho, ako
to vygeneruje program. Napíšte program, ktorý
vypíše poprehadzovanú postupnosť čísel.
Je asi jasné, že žiaden žiak sa v nej nechce
nachádzať viac krát.
|
|
17.12. |
dvojrozmerné polia:
1.
|
Stiahnite
si program a doprogramujte
ho podľa zadania.
- v dvojčlenných tímoch riešte úlohy,
za každé správne riešenie máte
bod.
|
|
7.1. |
textové súbory:
- var
t:Text; - assign(t,'ahoj.txt');
rewrite(t); - write(t,'ahoj');
writeln(t,'ahoj'); - close(t);
|
-
var s:string; -
readln(s); - assign(t,s+'.txt'); -
write(t,s);
|
|
14.1. - 11.2.
|
poznámky na stiahnutie :-)
|
|
2003/04
stránka minulého roku
|
(c) Barbora Blahová.
|