|   
  Prvý 
            polrok: 
 
                
                    | ZADANIE k úlohám za 
                        body: 
                                        
                                             stiahnite si program zo 17.12. 
                                            a úlohy odovzdávajte 
                                            spolu s ním.úlohy riešte samostatne, 
                                            za každú správne vyriešenú 
                                            úlohu máte bod (používajte 
                                            for-cyklus..)môžete riešiť všetky úlohy 
                                            okrem úloh číslo 
                                            4 a 9, maximálne môžte 
                                            získať 10 bodov.ZM- Zuzka a Miša, DD- DenyLa 
                                            a DenyPo, MPS- Matúš Palo 
                                            a Sašo (riešte len tie úlohy, 
                                            ktoré ste ešte neriešili) |  
                    | úlohy za body:
 
 
                            
                                | zadanie: | vyriešili: |  
                                | 1. | Vypis mena postupne, od toho, kto pozera telku najmenej,
az po najviac: |   |  
                                | 2. | Hladam dievca, co najmenej je: | ZM, DD, MPS, Pe, V, Pa |  
                                | 3. | Kto travi dokopy pri pocitaci a telke najviac casu? | ZM, DD, MPS, Pe |  
                                | 4. | Pridajte do tabulky kolonku telefonovanie. | ZM, DD, MPS |  
                                | 5. | Chlapci alebo dievcata sa priemerne ucia viac? | DD, MPS, Z, M |  
                                | 6. | Vypis mena ludi, ktori spia nadpriemerne dlho? | ZM, DL, DP |  
                                | 7. | Vypis mena ludi, ktori radsej citaju ako pozeraju
telku: | MPS, Z, M, DL, DP, Pe |  
                                | 8. | Kolko ludi venuje viac casu pocitacu ako uceniu? | DP |  
                                | 9. | Co by si robil, keby si vedel, ze mas poslednu hodinu
zivota? | ZM, DD, MPS |  
                                | 10. | Zisti, kolko casu stravi Misa dokopy pozeranim tv,
jedenim a pri pocitaci a porovnaj to s casom ked spi. | MPS, Z, M |  
                                | 11. | Vyber si nahodneho cloveka a vypis jeho vsetky udaje. | MPS, DP, Pe, V, Pa |  
                                | 12. | Vyber si nahodne dvoch ludi a porovnaj ich a vysledky
vypis. | MPS(0,5), Pe |  
                                | 13. | Ktory z chlapcov najneradsej telefonuje? | ZM, DD, MPS |  
                                | 14. | Kto travi najviac casu inymi aktivitami? | ZM, DD(0,5) |  |   
 
                
                    |  Body
 | 
 |  
                    |   | 22.10. | 5.11. | 19.11. | 26.11. | 3.12. |  10.12. | 17.12. | 14.1. |  spolu | známka zatiaľ |  
                    | Miša O | 2*,1,2,-,- | 3 | * |  9+ |  + | 2,5 | 7 | 3 | 32,5 | 2 |  
                    | Veronika M |  2,1,2,-,2 | 5+ |   | 6 |  - | 2,5 |   | 2 | 23,5 | 3 |  
                    | Paula N |  2,1,2,-,2 | - |   | 5 |   |   |   | 2 | 14 | 4 |  
                    | Zuzka P |  2,1,2,-,2 | 5* |   | 5 |  - | 2,5 | 7 | 3 | 30 | 2 |  
                    | Deny P |  2,1,2,-,- | 5 |   | 12 |   | 5 | 6,5 | 3,5 | 37 | 1 |  
                    | Deny L |  2,1,2,-,- | 5 |   | 14 |   | 5 | 6,5 | 2 | 37,5 | 1 |  
                    | Peter S |  2*,-,-,-,3 | 4 | ++ | 14 |  + |   |   | 5 | 31,5 | 2 |  
                    | Sašo V | 2,1,2,-,- | 5 |   | 8* |   |   | 9,5 |   | 28 | 2 |  
                    | Matúš V | -,1,2,-,- | 5+ |   | 18 |   | 4 | 9,5 |   | 40,5 | 1 |  
                    | Palo N | 2 | 5 |   | 5 |  * |   | 9,5 |   | 22 | 3 |  
                    | max | 2,1,2,2,3 | 5 |   | 18 |   |  5 | 3 |   | 41 |   |  Súčet bodov určí 
            konečnú známku. 
                
                    | 85%-100% | 34,8 
                        - 41 bodov | výborný |  
                    | 70%-84% | 28,7 
                        - 34,7 bodov | chválitebný |  
                    | 50%-69% | 20,5 - 
                        28,6 bodov | dobrý |  
                    | 30%-49% | 12,3 
                        - 20,4 bodov | dostatočný |  
                    | 0%-29% | 0 
                        - 12,2 bodov | nedostatočný |  Neodovzdané 
                        úlohy môžte odovzdať mailom najneskôr 
            do 16.1.2005. 
 
  
  ČO 
            SME doteraz ROBILI: 
                
                    |  22.10. 
            reťazce | 
                
                    | 1. | Prečítajte 
                        zo vstupu slovo a vypíšte ho s veľkými 
                        písmenami slo->SLO (pomôcka: "a"-97 
                        "A"-65)
 |  
                    | 2. | Učebnica, str. 
                        45, príklad 3. Prečítajte zo vstupu 
                        reťazec a ešte jednu samohlásku. Vypíšte 
                        reťazec tak, že všetky samohlásky v ňom nahradíte 
                        prečítanou samohláskou. (sedi mucha->sidi 
                        michi) |  
                    | 3. | Učebnica, str. 
                        47, cvičenie 1. Vypíšte vstupný 
                        reťazec v takýchto formách: |     
 |  
                    | 4. | Učebnica, str. 
                        47, cvičenie 2. Napíšte program, ktorý 
                        načíta slovo a zistí, či toto slovo je 
                        rovnaké pri čítaní spredu i zozadu. 
                        (madam) |  Za 1., 3. a 4. príklad sú body 
            (max.10b). 
            Treba 
            odovzdať e-mailom do 5.11.
 |  
                    | 5.11.polia
 | 
                
                    | 1. | Učebnica, str. 
                        47, príklad 5. Predstavte si, že hádžete 
                        dvoma kockami a počítate súčet hodených 
                        čísel. Ktorý súčet dosiahnete najčastejšie? 
                        Vytvorte program, ktorý bude simulovať takýto 
                        pokus a na záver vypíše počet jednotlivých 
                        dosiahnutých súčtov. |  
                    | 2. | Učebnica, str. 
                        47, cvičenie 5. Napíšte program, ktorý 
                        najskôr vygeneruje 30 čísel, ktoré 
                        budú predstavovať priemerné denné 
                        teploty za jednotlivé dni v mesiaci apríl. 
                        Program potom nakreslí kruhový diagram, 
                        v ktorom budú podpriemerné teploty znázornené 
                        modrou farbou, nadpriemerné červenou a priemerné 
                        zelenou farbou. |  Za 2. 
                        príklad sú body 
            (max.5b). 
            Treba 
            odovzdať e-mailom do 12.11.
 |  
                    | 12.11. polia                     | 
                            
                                | Napíšte program 
                        výskyt, ktorý načíta do poľa a 
                        následne vypíše počet výskytov 
                        písmen, ktoré sme použili v texte, ktorý 
                        na začiatku načítavame z klávesnice. |  |  
                    | 19.11.polia
 | 
                
                    | 1. | Napíšte program, ktorý  nakreslí stĺpcový diagram, 
                                    kde sa ku každému menu z triedy nakreslí 
                                    obdĺžnik, ktorý bude predstavovať jeho 
                                    priemernú 
                        dĺžku pozerania televízora za týždeň. V 
                                    obdĺžniku, ktorý by mal presahovať hodnotu 
                        6 hodín, bude presahujúca časť nakreslená červenou farbou. |  
                    | 2. | Napíšte 
                        program, ktorý utriedi postupnosť 25 čísel 
                        pomocou minsortu. |  |  
                    | 26.11.                     | 
                
                    | 1. | triedenie 
                        MINSORTom, na stiahnutie: postupný 
                        výpis, ukážka 
                        grafu |  
                    | 2. | Máme 
                        pole, ktoré si pamätá priezviská 
                        všetkých žiakov školy. Spravte program, ktorý 
                        vypíše iba tých, ktorých priezviská začínajú 
                        písmenom B. |  |  
                    | 3.12.                     | 
                
                    | 1.
 | Každý 
                        žiak má svoje poradové číslo. Učiteľ 
                        sa však rozhodol, že pri skúšaní nechce 
                        ísť porade, ale náhodne, podľa toho, ako 
                        to vygeneruje program. Napíšte program, ktorý 
                        vypíše poprehadzovanú postupnosť čísel. 
                        Je asi jasné, že žiaden žiak sa v nej nechce 
                        nachádzať viac krát. |  |  
                    | 17.12.                     | dvojrozmerné polia:             
                
                    | 1.
 | Stiahnite 
                        si program a doprogramujte 
                        ho podľa zadania. 
                        - v dvojčlenných tímoch riešte úlohy, 
                        za každé správne riešenie máte 
                        bod.
 |  |  
                    | 7.1.                     | textové súbory:
                         
                            
                                |  - var 
                                    t:Text;- assign(t,'ahoj.txt'); 
                                    rewrite(t);
 - write(t,'ahoj'); 
                                    writeln(t,'ahoj');
 - close(t);
 |  - 
                                    var s:string;- 
                                    readln(s);
 - assign(t,s+'.txt');
 - 
                                    write(t,s);
 |  |  
                    | 14.1. -11.2.
 |  poznámky na stiahnutie:-)
 |  
                    |   | 2003/04 
            stránka minulého roku  |    
  
 (c) Barbora Blahová. |